Cuti Sekolah Dulu vs Cuti Sekolah Sekarang

Cuti sekolah dah kembali…insan yang paling hepi sekali adalah anak-anak huhu..ayah ibu pun hepi jugak sebab tak payah hantar anak-anak ke sekolah  boleh terus pergi keje hehehe..zaman aku  sekolah rendah dulu..bila je cuti sekolah akan ada aktiviti yang menarik dan adventures untuk dilakukan…hahahaha..antaranya..main guli..main bola dari pagi sampai muntah hahaha..main basikal ronda kampung  kadang-kadang terlajak sampai kampung sebelah..makan megi..eh! Makan megi pun best time cuti sekolah..tengok tv rancangan kegemaran dan rancangan khas sempena cuti sekolah..

keje sekolah? Biasanya keje sekolah bila 2-3 hari sekolah nak bermula masa tu lah jadi terlampau rajin dan bersemangat buat keje rumah yang cikgu bagi sebelum cuti..boleh dikatakan cuti sekolah dimanfaatkan sepenuhnya dengan aktiviti  yang menarik kehkehkeh..tapi anak-anak sekarang bila cuti sekolah je main games dalam ipad, main ps234 hehehe..layan youtube…dan bermacam-macam aktiviti indoor…hurmmm..zaman dah berubah…

jika berpeluang cari masa untuk lakukan aktiviti fizikal atau outdoor macam panjat bangunan..hehehe..gurau je..main luncur ais…eh! Gurau lagi..alaaa..main papan gelongsor dengan jongkang jongkit pun kira ok laaa…janji jangan 24 jam dengan gajet je seharian..panjang pulak aku tulis..rajin bebenor aku hari ni..oklah..nak pergi berkhemah jap dalam rumah..hehehe..The End